Automation Magazine, 11.000 subscribers, tweetalig, marktleider in zijn genre en al 50 jaar actief. Voila. Maar we zijn 2020 en het wordt tijd dat we nadenken over een “advanced make-over”.
Het papier wordt duurzaam, de look moet mee.
Waar moeten we rekening mee houden?
Het logo, daar blijven we af. Kleuren idem dito.
Respect voor het vroegere ontwerp moet (of course).
De keywords die we kregen waren:
moedig – no nonsense – collaboratief – inspirerend – dynamisch – betrouwbaar.
Het lettertype veranderen we naar strak, schreefloos en hedendaags.
Met een ander speelser exemplaar ter ondersteuning.
Light, regular en bold.
No nonsense. Betrouwbaar.
We steken er ook wat meer witruimte in: meer adem, lucht en rust.
Maar ook ‘moedig’. Het verhaal wil dat de klant alles wil volzetten met foto’s en tekst: angst voor de witruimte. We overtuigen hen om onverschrokken te zijn. Het is me wat grafisch vormgever zijn.
De foto’s zijn bij voorkeur niet aflopend, strak gezet in de bladspiegel.
Opnieuw: rust.
Rust, rust, waar blijft dynamisch, hoor ik je denken?
Rust en dynamiek zijn twee kanten van dezelfde munt,
het zorgt voor evenwicht.
We werken met schuine lijnen, niet alleen aan de binnenkant van het magazine, maar ook op de cover.
We zetten de kop én het logo in een schuine balk.
We spelen met verschillende schuine richtingen. Dynamisch én inspirerend.